Syaurah Ashikin! »

Wednesday 21 May 2014

Scan 2D/3D/4D Poliklinik Tanjung Perdana, Perak

Scan 2D, 3D & 4D


Alhamdulillah pada 19 Mei 2014 semasa minggu ke 25 usia kandungan, saya dan En. suami telah buat appointment untuk scan baby di Poliklinik Tanjung Perdana pada pukul 8.30 pm. Pada hari bekerja Dr. yang bertanggungjawab untuk scan hanya ada dari pukul 6.30 pm hingga 11.00 pm and kalau hujung minggu dari pukul 8.30 am hingga 11.00 pm. Klinik ni dibuka setiap hari, 7 hari seminggu. Di bawah ni ada senarai pakej yang disediakan. Harga sangat berpatutan dan sevice yang diberikan pun baik. Untuk pengetahuan, klinik ni masih baru beroperasi, time ni ada promosi scan ultrasound sempena pembukaan klinik.

Pakej Scan 2D/3D/4D Poliklinik Tanjung Perdana, Tg. Rambutan, Perak

Sampai kat klinik, daftar di kaunter dan terus masuk bilik untuk scan. Dr. perempuan yang tolong scankan friendly and masih muda, lupa nama Dr. tu...tp malangnya Dr. bagitahu baby dalam keadaan melintang, baby pemalu sangat2, tak mau tunjuk muka, so susah sikit nak tengok muka baby. Takpelah, yang penting Dr. cakap baby sihat & perkembangan baby selaras dengan usia.

Lebih setengah jam Dr. pujuk baby supaya pandang depan, dia pergi sujud, tangan and kaki semua kat muka. Dah terlangkup tu, macam mana la nak nampak muka. Kaki asyik kepit, so Dr. tak dapat sahkan jantina baby tapi Dr. cakap kemungkinan sama dengan apa yang saya agak berdasarkan tanda-tanda yang saya alami sepanjang tempoh kehamilan. Dr. suruh pusing-pusing badan, nak bagi dia bergerak tapi nampaknya baby ni memang pemalu. Time ni berat baby lebih kurang 600g, berat yang normal.

Pasrah jelah tak dapat tengok muka baby. Dr. tak charge full sebab tak dapat tengok muka baby and tak pasti 100% jantina baby, Rm55 sahaja tapi still dapat CD. Sebenarnya tak kisah pun baby ni Girl or Boy, asalkan baby sihat sempurna...



3D/4D scan


2D scan



Doaku untuk anakku

Ya Allah...
peliharalah anak ini selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.
Ya Allah...
Rupakanlah atau bentukkanlah dia dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezekinya.
Ya Allah...
Jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.



..... Sharing Is Caring .....



3 komen budak cute:

Anonymous

Setakat nie rasanya klinik nie paling murah kat area Ipoh....

Anonymous

package utk ultrasound mmg murah...........

Unknown

Salam, terima kasih kerana menyokong kami.
Untuk maklumat lanjut anda boleh hubungi kami di 05-5439270 atau lawati di https://www.facebook.com/poliklinikkita

Perkhidmatan ultrasound 2D,3D & 4D untuk ibu mengandung kami hanya di kendalikan oleh doktor muslimah.

Post a Comment